17 februari 2017

Otravo groeit hard door en neemt dé VakantieDiscounter over

Amsterdam, 17 februari 2017: reisorganisatie Otravo, met onder andere de dochters Vliegtickets, WTC en Schipholtickets, neemt dé VakantieDiscounter over. Otravo was al een belangrijke speler in de Benelux en Scandinavië op het gebied van online travel en bouwt deze positie nu nog verder uit. Deze overname is de tweede grote acquisitie in 12 maanden. In juli 2016 is het Scandinavische Flygstolen aan het bedrijf toegevoegd.

Met deze strategische overname versterkt Otravo zijn positie als grootste aanbieder van online travel in de Benelux en Scandinavië. De CEO van Otravo, Raymond Vrijenhoek: “Het is onze tweede grote overname binnen een jaar. Deze is nadrukkelijk gericht op verbreding van het fundament. Naast goed zijn in online ticketverkoop bieden we nu ook online vakanties aan, in de breedste zin van het woord. Dé VakantieDiscounter is een modern en hip merk, waarbij onder andere de user experience, relevantie en responssnelheid zorgen voor ’boeken zonder vloeken’. Het is een mooie aanvulling op ons label WTC, dat zich richt op maatwerk voor klanten. Beide merken zullen elkaar in de toekomst op veel gebieden kunnen versterken.”

De huidige algemeen directeur van dé VakantieDiscounter, Hans van Hoffen, blijft in zijn functie en zal nauw gaan samenwerken met Vrijenhoek. Over deze overname zegt hij: “De heldere visie van Otravo sluit naadloos aan bij de weg die dé VakantieDiscounter ook is ingeslagen: het bieden van een breed assortiment aan vakanties en het optimaal vervullen van de klantbehoeften. Met de strategische overname door Otravo breiden wij de kennis verder uit en versterken wij onze positie in de markt. Wij zijn dan ook bijzonder verheugd dat we in Otravo een strategische partner hebben gevonden die, net als wij, met een gedreven en gepassioneerd team altijd op zoek is naar de nieuwste technische innovaties en oplossingen voor zijn klanten. Naast de kennis- en schaalvoordelen tussen beide partijen geeft Otravo ons de ruimte het merk dé VakantieDiscounter verder uit te bouwen en te ontwikkelen.”

Acquisitie van dé VakantieDiscounter voegt ruim € 100 miljoen omzet toe aan de Otravo-groep, die met deze nieuwe aanwinst een omzet heeft van bijna € 600 miljoen. Het sterke merk dé VakantieDiscounter blijft vanzelfsprekend bestaan. Alle medewerkers blijven in dienst. Wel gaan de back- en mid-offices in de nieuwe setting intensief samenwerken en ontstaan er veel kansen, waaronder virtual touroperating.

Elmar Reizen BV (handelend onder de naam dé VakantieDiscounter) startte in 1996 in Delft en heeft in 2007 dé VakantieDiscounter overgenomen. Het bedrijf is groot geworden door zich volledig te specialiseren op het online vergelijken van (zon)vakanties. Met hun moderne en slim doordachte ICTstructuur en efficiënte werkprocessen kunnen zij hun doelgroep optimale aanbiedingen doen.