3 mei 2018

Otravo fuseert met Travelgenio en stoot door naar Europese top-5 online reisagenten

Amsterdam, 26 april 2018 – Otravo, moederbedrijf van onder andere Vliegtickets.nl, dé Vakantiediscounter.nl, Flygstolen en Greitai, fuseert met de Spaanse online reisagent Travelgenio. Door de fusie met deze OTA (online travel agent) uit Madrid, Spanje, stoot Otravo door tot de top-5 van online aanbieders van vliegtickets en vakantiereizen in Europa. Het is de vierde transactie op rij sinds de toetreding van investeerder Waterland als meerderheidsaandeelhouder.

Actief in 32 landen

Met de strategie om klanten via metazoekmachines tickets te leveren tegen zeer aantrekkelijke prijzen is Travelgenio sinds de oprichting in 2010 in rap tempo uitgegroeid tot een speler van formaat, met een jaaromzet van meer dan € 950 miljoen. De combinatie is een van de grootste online reisagenten in Europa met een gezamenlijk sales volume van € 1,6 miljard.

Samen groeistrategie vormgeven

Beide partijen zien veel voordelen bij deze fusie.
Hans van Hoffen, Chief Commercial Officer van Otravo, stelt: “Met deze strategische transactie zetten wij een belangrijke stap richting een global footprint. Daarnaast kunnen wij samen economische schaalvoordelen bereiken waar de consument beter van wordt. Na deze fusie zijn we een top vijf speler in Europa en gereed om een wereldwijde speler te worden.”

Mariano Pelizzari, CEO Travelgenio: “Dit is voor beide bedrijven een kans om samen een leidende rol te pakken in de snelle veranderingen in de Europese markt voor vliegtickets. We zijn blij dat we ons kunnen aansluiten bij Otravo. Dit zal onze business in Europa naar een hoger niveau tillen door synergie-effecten en zorgen dat we een nog relevantere speler in de reisindustrie zullen worden. We zijn er zeker van dat dit bovendien vertaald zal worden naar competitieve prijzen en andere voordelen voor alle klanten van Otravo.”

Pelizzari treedt samen met mede-oprichter en CTO Pablo Albera toe tot de directie van Otravo en blijft leiding geven aan het merk Travelgenio.