24 oktober 2016

Otravo een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland

Amsterdam, 24 oktober 2016

Otravo is volgens het FD een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Hierdoor mag de online reisorganisatie zich FD Gazelle 2016 noemen. De bedrijven die de titel FD Gazelle mogen voeren worden ieder jaar vastgelegd en bepaald door het FD op basis van bekendgemaakte omzetcijfers gemeten over de laatste drie jaar.

Otravo kanshebber Gouden Gazellen

Otravo heeft de afgelopen jaren een grote groei doorgemaakt en haar eerste internationale overname gedaan door Zweedse branchegenoot Flygstolen over te nemen. Ook is er recentelijk een Country Manager België aangenomen. Alle FD Gazellen worden gerangschikt naar regio en vervolgens ingedeeld in drie omzetklassen: omzetklasse klein (€ 100.00 tot € 2.000.000), middelgroot (€ 2.000.000 tot € 30.000.000) en groot (€ 30.000.000 of meer). Elke omzet klasse heeft een eigen gouden, zilveren en bronzen winnaar. Naast de noemer FD Gazelle van 2016 dingt Otravo dan ook mee naar de titel Gouden Gazelle in de regio West.

Critera FD Gazellen

Raymond Vrijenhoek, CEO Otravo: “We zijn ontzettend trots op de titel FD Gazelle 2016 en de groei die wij de afgelopen periode hebben doorgemaakt. We kijken dan ook uit naar de prijsuitreiking op 22 november”. Bedrijven die zich een van de FD Gazellen mogen noemen moeten in een periode van drie jaar minimaal 20% omzetgroei hebben gerealiseerd, in het laatste jaar geen negatief resultaat boeken en financieel gezond zijn. Of een bedrijf financieel gezond is wordt bepaald op basis van de verhouding van het eigen vermogen tot het balanstotaal, de verhouding van de schulden tot het eigen vermogen en het werkkapitaal.

FD Gazellen

De FD Gazellen en de FD Gazellen Awards is een jaarlijks terugkerend initiatief van het FD en Company.info. Middels de awards wil het dagblad snel groeiende Nederlandse bedrijven onder de aandacht brengen en ondernemerschap stimuleren.